یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Saturday, August 22, 2009
پاسخ آیت‌الله منتظری به سوال من

من از تعدادی از کارشناس‌های جامعه‌شناسی، فقه و رسانه در باره ورود به محدوده مراجع در کاریکاتور سوال کرده‌ام.

بر خلاف شلوغ‌بازی دوستان، مقلد کسی هم نیستم، اما معتقدم که باید با توجه به واقعیت‌های اجتماعی گام برداشت. بدون توجه به نگاه رادیکال کسانی که رسانه را بلندگوی یک جریان می خواهند.

تاکید مجدد من این است که کارتون ادیتوریال و کاریکاتور چهره، اهانت نیست. کم شدن برداشت‌های اهانت آمیز هم از چیزی که در بعضی دوایر توهین محسوب شده، زمان می‌برد.

یکی از کسانی که از او در باره کاریکاتور مراجع پرسیده بودم، آیت‌الله منتظری بود. امروز صبح این پاسخ را گرفتم که از ایشان و دفرشان هم بابتش بسیار ممنونم.

با این حال منتظر پاسخ‌های اهل فن هم هستم، و دوست دارم در این بحث مشارکتی حرفه‌ای کنند، نه آنکه از ترس برداشت دیگران ساکت بمانند.

بسیاری از ما سعی می‌کنیم خیلی راحت از کنار مساله‌ای بگذریم تا مردم نفهمند نگاه ما به آن چیست. خب ایرادی ندارد، اما دوست دارم حالا که یک متخصص برجسته فقه که مقلدین فراوانی در میان شیعیان دارد، پاسخ داده، دوستان هم وارد گود شوند.

Labels: