یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Wednesday, May 28, 2008
حلزونی به اسم سيستم بهداری کانادا
ديشب اين قلب صاحب مرده ما بامبول در آورد و صبح نرفتم سر کار، و در عوض سر از اورژانس در آوردم. حدودا ۴ ساعت آنجا معطل بودم. بعد از دو ساعت تازه صدايم زدند برای آزمايش خون، نيم ساعت بعدش هم رفتم برای نوار قلبی. آخر سر هم بعد از کلی معطلی يک رزيدنت جوان آمد و کلی خنده​ام گرفت از سبک و سياقش.

جالب اينکه روش پايين آوردن ضربان با تنفس که از روانکاوم آموخته بودم خيلی موثر بود و وقتی در لابی اورژانس نشسته بودم، ضربانم کاملا پايين آمده بود. فقط برای احتياط ماندم که ببينم نتيجه آزمايش​ها چيست.

نکته مثبت بيمه اينجا اين است که هزينه​های عادی پزشکی را به حداقل می رساند و اگر حق بيمه​ اضافه​تان از حقوق​تان کسر می شود، درصد زيادی از هزينه دارويی​تان محو می​شود.

اما اين مملکت، کلی پزشک مهاجر بيکار دارد که يا پيتزا رسان شده​اند و يا راننده تاکسي، اما به اين راحتی​ها امکان بازآموزی و طبابت پيدا نمی​کنند.

--

امروز اينقدر گيج بودم که يادم رفت جوراب​هايم را ست کنم! وقتی هم پيراهنم را بعد از پايان معاينه تنم می​کردم، برعکس تنم کردم، البته بعد متوجه شدم و درستش کردم.

امسال اينقدر غيبت به خاطر سردرد و سرماخوردگی و کمردرد داشته​ام که گندش درآمده.

Labels: