یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Saturday, July 07, 2007
و اما جماعت اسلاموفوب
در این چند روز با چند نفر از طرفداران و مخالفان کارتون‌های دانمارکی صحت کردم. برایم جالب بود که با وجود اینکه بعضی‌های‌شان می‌گفتند که این کار ژورنالیستی نبوده و خلاف عرف رسانه چاپی خبری است، اما کار خوبی بوده و ...

یکی از کارتونیست‌های آمریکایی هم که رسما موضع تندی نسبت به مسلمان دارد سعی می‌کرد با فاصله نسبت به من حرکت کند.

بحث و جدل من هم بر سر این بود که آیا کار روزنامه دانمارکی براساس پیش‌داوری و نگاه خاصی نسبت به یک عقیده و دیدگاه بوده یا کاری خبری و رسانه‌ای؟

با یک استاد ارتباطات هم در همین باره صحبت کردم که بعدا برای رادیو استفاده‌اش خواهم کرد.

در همین آمریکا جماعت نمی‌توانند به گروه‌هایی با هویت مشخص حمله کنند، ولی چون مسلمانان بعد ۱۱ سپتامبر هدف خوبی بوده‌اند، خیلی راحت توانسته‌اند لجن‌مال‌شان کنند. البته متاسفانه عملکرد تندروها به این کار بعضی‌ها مشروعیتی احمقانه داده.

حس می‌کنم ترس بسیاری از کارتونیست‌ها تکامل یافته نژاد‌پرستی پنهانی بوده که نتوانسته‌اند در سال‌های اخیر عیانش کنند. توضیح ویژه هم بدهم که کارتون مطبوعاتی بشدت از نظر نژادی سفید است!

Labels: