یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Friday, January 05, 2007
سلیقه موسیقیایی من
از میان خوانندگان آیرانی، گمانم فقط گوگوش را دوست دارم. کارهای قدیمی‌تر شجریان را هم دوست داشتم، بخصوص آثار پیش از ازدواج دومش را. اعتقاد دارم کارهای شجریان در سال‌های قبل از ۷۳ صفای بیشتری داشت. از شجریان پرستان هم خوشم نمی‌آید! چند تا از کارهای سراج را هم خیلی دوست دارم، همینطور دو سه تا کار شهرام ناظری. در دوران نوجوانی از "نینوا" هم خوشم می‌آمد.

از میان آهنگ‌سازان، نوازندگان، خواننده‌گان و گروه‌های خارجی، کارهای بی‌جیز، بیتلز- با هم و جدا از هم، التون جان، مدونا، مایکل جکسون، اریک کلپتون، سیل، کانیه وست، اوانسنس، آبا، آلن پارسونز، پینک فلوید، دیوید گیلمور، کویین، شارل آزناوور، ژاک برل، پیتر گیبریل، نصرت فاتح‌علی‌خان، بیلی اوشن، لاینو ریچی، فیل کالینز، راد ستوارت، پت‌شاپ‌بویز، باربرا سترایسند، بت میدلر، ماریا کری، شکیرا، تونی بنت، فرنک سیناترا، کمل، شیکاگو، بن‌جوی، بروس سپرینگستین، کت‌ستیونز، انیا، ستینگ، ری‌چارلز، کریس دی‌برگ، کریستینا اگیله‌را، کلدپلی، مارک نافلر، نیروانا، گرین‌دی، گوریلاز، دپش مد، دایانا راس، دایر ستریتس، ایگلز، الویس، انیگما، امینم، موریکونه، جان ویلیامز، اندی ویلیامز، فیوجیز، جرج مایکل، جرج وینستن، جیپسی کینگز، ریچارد مارکس، جیمز هورنر، جان مه‌یر، جاش‌گروبان، ونجلیس، کنی جی، کنی راجرز، کایلی مینوگ، لوچیانو پاووراتی، بتهوون، لنارد کوهن، لنارد برنستین، مارون ۵، مایکل بوبلی، مایکل بولتن، مایل الدفیلد، میکیس تئودوراکیس، نانا موسکوری، یو۲، الیویا نیوتن جان، راوی شانکار، ژان میشل ژار، تنجرین دریم، موریس ژار، رابرت مایلز، سنتانا، سارا برایتمن، شریل کرو، سایمون و گارفونکل، ستیوی واندر، سوپرترمپ، سوزن وگا، تینا ترنر، تینا چارلز، تریسی چپمن، ونسا ویلیامز، موتزارت، دورژاک،و خیلی‌های دیگر را دوست دارم!

چه سلیقه‌ام "جوات" باشد و چه نباشد، از خیلی از کارهای این جماعت خوشم می‌آید، و موسیقی را به خاطر خوش‌آمد دیگران دوست ندارم! شاید کارهای بعضی ازایشان را مدت‌ها هم نشنیده باشم، ولی بعضی کارهای‌شان را هر وقت شنیده‌ام، حالی کرده‌ام که مپرس.

الان هم دارم کارهای نصرت‌فاتح‌علی‌خان را گوش می‌دهم! شاید برای کلاغستون هم چند ثانیه‌ای آوردم! در ضمن این روزها دارم موسیقی متن فیلم آخرین وسوسه مسیح را گوش می‌کنم که حسابی می‌چسبد.