یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Friday, November 17, 2006
ديروزی که گذشت
جای شما خالی ديروز يک روز کاملا مزخرف بود! صبح بايد می​رفتم بانک برای حساب و کتاب و غيره. بعدش هم رسيدم خانه، بايد کار کلاغستون رو انجام می​دادم که ديروز اندکی طول هم کشيد.

بعدش هم تلفن پشت تلفن.

يکی از مقامات دولت کانادا که روزآنلاين را می​خواند، البته بخش انگليسی​اش را تماس گرفت و پرسيد چه خيرتان شده؟ ماجرا را گفتم و کلی تعجب کرد: گفت مگر می​شود؟ گفتيم کار نشد ندارد. گفت این کار به نفع دولت ایران است که! من هم از پشت تلفن شانه​هایم را انداختم بالا و گفتم، چه عرض کنم؟

راستي، ديروز دوستی از فرانسه زنگ زد و در باره اشکالات حقوقی تعطيل کردن سايت مطابق قوانين فرانسه برايم چيزهای بامزه​ای گفت که می​توان قرار مجرميت برای طرف صادر کنند و احتياج به يک شکايت ساده دارد. باحال بود! نمی​دانستم. رفيق مورد نظر خودش در چند شرکت انفورماتيک فرانسوی کار کرده و قوانين فرانسه که "ايران گويا" در آن ثبت شده را می​دانست. نمی​دانستیم تعطیل کردن خودسرانه وب​سایت صاحب کار توسط پیمان​کار می تواند جرم هم باشد! جالب!

امشب هم با دوستی از انجمن روزنامه​نگاران آزادی بيان در باره بعضی اهانت​هايی که به اعتقادات مذهبی​ام شده بود و مواردی ديگر و قوانين مربوطه در کانادا گپ زدم. همينطور در باره جعل واقعیت و خیلی​ چیزهای دیگر. وکیل را معرفی کرد.ممنون!

در مورد فتوبلاگ هم ممنون از همه کسانی که لطف داشته​اند و تحمل خزعبلات مرا کرده​اند. از دوست عزیزی که پیشنهاد گذاشتن امضا کرد هم ممنون!