یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Sunday, November 19, 2006
پارادوکس-ورژن 3.99
توضیح: نوشته زیر بخشی از کل مطلبی است که در این لینک آمده

حسين درخشان اخيرا اصرار عجيبي بر انتشار مطالبي دارد که حاکي از شباهت ديدگاه‌هايش با بخش‌هايي مشخص از دستگاه حکومتي ايران دارد. او، گذشته از دفاع مکرر از ضرورت دستيابي ايران به سلاح اتمي، به انتشار پي در پي مطالب جنجالي بر ضد فعالان حقوق بشري ايران – شامل عده‌اي که جدا در معرض تهديد و فشار دستگاه هاي اطلاعاتي و قضايي ايران قرار دارند- مي پردازد...

...

از زماني شروع مي کنم که اکبر گنجي، در پي حدود دو ماه اعتصاب غذا، و در شرايطي که حکومت ايران زير بي‌سابقه‌ترين فشار بين‌المللي براي آزادي اين زنداني سياسي قرار داشت، سرانجام به صورتي نيمه‌جان از زندان آزاد شد. در آن زمان، آقاي درخشان کوشيد به همه يادآوري کند کارهايي که گنجي کرده، اگر در کشور ديگري از منطقه جز ايران صورت بگيرد، مجازات مرگ يا حداقل ۲۰-۳۰ سال زندان را به دنبال دارد و مسوولان ايران خيلي بزرگ منش بوده اند که (بعد از ۶ سال) اجازه خروج از زندان را به اين روزنامه نگار داده اند ...
درخشان در ادامه از اين که چرا هيچ کس از "بزرگ منشي " رهبر ايران را در ارتباط با گنجي تشکر نمي‌کند ابراز نارضايتي کرد: "واقعا خامنه‌ای در این مورد از خودش بزرگ‌منشی نشان داده و هیچ‌کس او را به این خاطر تشویق نمی‌کند. "
...

من اخيرا در مطلبي حسين درخشان را "پسرخوانده وزارت خاکستري" خوانده‌ام.

او همه جا گفته که اين، يعني آن که من او را مامور وزارت اطلاعات دانسته‌ام. لازم است تاکيد کنم که اين هم يکي ديگر از "خودبزرگ بيني" هاي حسين درخشان است. ايشان، هرگز در حدي نيست که مامور وزارت اطلاعات ايران يا هيچ جاي ديگر باشد. چون دستگاه هاي اطلاعاتي، جاي آدم‌هاي "حرفه‌اي" ، "وفادار به سازمان خود" است. در حالي که درخشان هيچ وقت به هيچ چيز وفادار نبوده است و چنين آدمي نمي‌تواند مورد اعتماد هيچ سازماني باشد، چون تضميني نيست که مثلا اسراريک دستگاه امنيتي را هم براي دريافت پول به "گروگان" نگيرد. تاکيد مي‌کنم که جمله من در مورد "پسرخوانده وزارت خاکستري" بودن درخشان، اشاره به "خودشيرينی" هاي خسته کننده مطالب اخير او براي صاحبان قدرت، دفاعش از برخورد هاي دستگاه امنيتي ايران با منتقدان حکومت، و تلاشش براي توجيه اتهامات امنيتي مسوولان ايراني عليه منتقدان حکومت دارد. و گرنه، به نظر من، نيک‌آهنگ کوثر، حسين درخشان هرگز مامور يا وابسته به وزارت اطلاعات ايران نبوده و نخواهد بود


کل مطلب را اینجا بخوانید