یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Monday, September 11, 2006
پاسخ به يک سوال
دوستی نوشته است: جامعه اقليت​های جنسی هنوز اهانت​های شما را فراموش نکرده و منتظر پاسخی منطقی از سوی شماست...

۱- اولا اگر نحوه زير سوال بردن توجيهات بعضی از سخنگويان رسمی و غير رسمی اين اقليت، اهانت محسوب شده، متاسفم.

۲- قصد من از ايجاد حساسيت، فراهم آوردن جايی برای بحث بوده، که هم خودم بياموزم، و هم ببينم طرفين دعوا چه توجيهاتی برای ادعاهای خود دارند، چه موافق و چه مخالف.

۳- اگر بابت مطالبم، کسی احساس کرده مورد اهانت واقع شده، متاسفم.

۴- از نظر من همه​گان در انتخاب گرايش جنسی خويش آزادند. هر کسی از هر گرایشی، تا زمانی که قانون را نقض نکرده کاملا آزاد است. با مجازات متجاوزان موافقم، ولی مجازات به خاطر گرايش جنسی را معقول نمی​دانم.

۵- اينکه يک نفر يا چند نفر از اقليت​های جنسی را به خاطر رفتارهايی زير سوال برده​ام، منظورم کل جامعه آنها نبوده است. مشاهده تناقض​هايی باعث ايجاد سوال شده بود. من هم لابد به خاطر "هموفوب" يا "وقيح" يا ...خوانده شدن بايد از سوی ايشان خشمگين می​شدم، که نشدم.

۶- در جامعه کانادا آموخته​ام که انسان​ها می​توانند به راحتی در کنار هم زندگی کنند، بی آنکه آزاری برای هم داشته باشند. بسياری از همسايه​های ما "گی" هستند، ولی بسيار محترم و متين.

والسلام