یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Thursday, November 03, 2005
دعوای سندیکا با کیگل
چند مدت پیش، دریل کیگل، قرارداد جدیدی با MSNBC بست و از زیر سلطه SLATE بیرون آمد.
در این تغییر و تحول، عده‌ای از کارتونیست‌های عضو سایت مجبور به کناره گیری شدند.

در این میان، سندیکای مشترک نیویورک تایمز و کارتونیست‌ها و نویسندگان هم قرار داد جدیدی با کیگل نبست. در نتیجه، کیگل مجبور شد آرم سندیکا را از کنار عکس اعضا بردارد، و بعضی‌ها هم به خاطر قراردادشان با سندیکا مجبور شدند کناره‌گیری کنند.

حالا نامه پشت نامه از سندیکا و کیگل می‌رسید...من هم در کمال پر‌رویی و البته به نحوی محترمانه به سندیکا گفتم که وقتی اسم مرا در صفحه اصلی‌تان نگذاشته اید، در حالی که تعداد کارهای من خیلی بیشتر از بعضی از اعضا است، و سال گذشته‌ هم از حق من در برابر CNN دفاع نکردید، من احساس می‌کنم که به خاطر آمریکایی نبودن، حقوق صنفی‌ام پایمال شده است.

حالا آنها خیلی دوستانه برخورد کردند و من هم مجبورم از این به بعد، کارهایی را که مورد استفاده سندیکا است را برای کیگل نفرستم، و از طرف دیگر، کیگل هم معتبرترین سایت حرفه ای کارتونیست‌های مطبوعاتی است.

از این به بعد لینک من در سایت کیگل شامل کارهایی خواهد بود که مورد استفاده سندیکای نیویورک تایمز نبوده است. فقط مانده‌ام چه کنم! که هر دو طرف راضی باشند و سر من هم بی‌کلاه نماند.