یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Tuesday, August 23, 2005
گدایان تورنتو
آقا! اعصاب ما خط‌خطی شد امشب! دیگر مانده بودم با این جماعت چه کنم!

این روزها همه‌اش دارم گدا می بینم، و در یک مسیر کوتاه ممکن است به پنج شش تا از این ژولی پولی‌ها بر بخورم. اصلا نمی‌خواهم بحث را به سمت مشکلات سیاسی و اقتصادی و...ببرم، ولی برایم جالب است که شهرداری این شهر گنده کاری نمی‌کند، و گمانم تا چند سال دیگر همین گدایان جزو میراث فرهنگی تورنتو و مکان‌های متحرک بازدید توریست‌ها باشند!

حالا جالب است با تکنیک‌های گدایی ایشان هم آشنا شوید:

- اهل مونترآل هستم و همه وسائلم را گم کرده ام، پولی می‌خواهم تا خودم را به مونترآل برسانم

- اهل هالیفکس هستم، می‌شود به من کمک کنید تا پول بلیت‌ام را تهیه کنم

- من از آتاوا آمده‌ام و دزد کارت اعتباری‌ام را دزدیده، کمکم کنید

- می‌شود به من ۲۵ سنت کمک کنید؟ حالا اگر نشد، ۵ سنت...

- اگر به من کمک کنید، امشب بر می گردم به وینی‌پگ

خلاصه، امشب یاد گدایان پاکستانی افتادم که در تهران و مشهد فراوان بودند، همه‌شان هم می‌پرسیدند که انگلیسی صحبت می‌کنید؟ و همه‌شان آمده بودند زیارت امام رضا و آنجا جیبشان را زده بودند و ...

روزگاری داریم‌ها!