یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Sunday, January 30, 2005
درجستجوی مکانیسم های همگرایی- اميد معماريان

Rice

ماجرای تهدیدهای جنگی ایالات متحده توسط خیلی از وب لاگ نویس ها مورد توجه قرار گرفته است. نکته جالبی که دراین روزها مشاهده کردم این است که خیلی از این بچه ها دنبال مکانیسم هایی هستند که بتواند حداقل در سهم خودش به جلوگیری ازاین اقدام عجیب وغریب کمک کند. فرقش با دوستان نسل قبلی این است که این بچه ها به جای شعار دادن وفحش کشیدن بر زمین وآسمان وآمریکایی ها وکری خووندن، نگاه واقع بینانه تری دارند و می توانند با کد هایی موجودو به جای مانده از جنگ عراق وافغانستان حجم تهدید را درک کنند.

امروز روزنامه های کاسه داغ تر از آش را می خواندم، دیدم اساسا هیچ نگاه فعالی در این زمینه توسط نوابغ دهر وجود ندارد. هیچ نوع پیشنهاد سازنده واقدامی که به نوعی همگرایی در ایرانیان در این خصوص بیانجامد. من فکر می کنم برای همگرایی هر کار که می شود باید کرد. اگر چه خبرهای ارسالی خبرگزاری ها را طی امروز به نوعی چماق وهویج برادران وخواهران در کاخ سفید ارزیابی می کنم. مثلا کاندولیزارایس که هم اینک عنوان ملکه جنگ را بر دوش یا هر جای دیگرش می کشد گفته است که با ایران می توان از راه دیپلماسی وارد شد.البته شرط هم گذاشته :(تحقیق بیشتر) شما باورتان می شود؟ خداییش یک نگاهی بکنید به چشمان این رایش(مثل رایش است ها؟). نه، انصافا باورتان می شود؟ توی این شیرتوشیری هم دولت های عربی افتادند دنبال آمریکا که بله! چطور می شود با تهدید آمریکا مقابله کرد. شما باشید حرصتون نمی گیره؟( آقا ما رفته بودیم دوبی دیدیم وسط یکی از میدان های شهر کلی نورافکن وفلا ن وبهمان. گفتیم چیه؟ گفتند این آثار باستانی دوبی است
. پرسیدم خوب چی است؟ گفتند که یک توپ است. گفتم خوب از کجا درش آوردند؟ زیر خاکی است؟ گفتند نه بابا. این یکی از توپ هایی است که در حمله های نادر شاه اینجا اومده ومونده. گفتم بابا ای ول به همین نادر شاه خودمون که اگر توپش رو جا نمی زاشت این عربها بدون آثار باستانی چی کارمی کردند- توی پرانتز: دارم مغلطه می کنم ها!)

خلاصه اونها یک چند روز آتش تهیه را زیاد می کنند چند روز هم کم می کنند. اینقدر این بازی را ادامه می دهند تا کارخورشون را بکنند. اما با این تفاوت که ایران واقعا نه عراق است ونه باید باشد. این را چه جوری می توانیم بفهمونیم؟ یم جوری که گزک هم ندهیم. یعنی چی؟ یعنی بچه های تغص خواسشان جمع باشه! سوتی ندهند! بابا بی خیال! بلند نشید مثلا بیست نفر روبگیریددر راستای همگرایی ها؟ شوخی کردم. هر کاری خواستید بکنید. اما تو رو خدا همگرایی را خراب نکید؟ الو؟ اودی ددتونه؟ الو نجورسن؟ هاواریو؟ بابا هش!
The image “http://www.memarian.info/images/omem_fa.gif” cannot be displayed, because it contains errors.
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
salam... kheili jaleb bod.rasti man in blog va ,sicknick , ro link kardam, khoshhal misham ke shoma ham mano link konid... movafagh bashi:
http://bd-group.persianblog.com