یادداشت‌های نیک آهنگ
انتشار مطالب اين وبلاگ در کيهان و رسانه​های مشابه، حرام است
Thursday, December 30, 2004
بزرگمهر حسین پور
این آدم از آن نوابغی است که باید تا مدت‌ها پز دوستی و آشنایی با او را بدهی.
سال اولی که در گل‌آقا بودم، مسوولیت بررسی کاریکاتور‌های خوانندگان را به من دادند، هر وقت کارهای این پسر نوجوان نابغه دستمان می‌رسید، فورا نزد سردبیر می بردم...دو سال طول کشید تا بزرگمهر جذب گل‌آقا شد.
طراحی‌اش حرف نداشت. ایده‌هایش نو و کاریکاتور چهره‌اش هم عالی بود.

سردبیر سال ۷۵ گل‌آقا وقتی می‌خواست زیرآب احمد عربانی را بزند، به این امید بود که حسین‌پور جای عربانی مخاطبان را نگاه دارد، ولی حسین‌پور هم اندکی بعد از من از مجموعه بیرون آمد.

با آنکه کار حسین صافی را بسیار دوست دارم، ولی به ناحق او را به جای بزرگمهر برنده دوسالانه کردند. هیچوقت توکا و بنی اسدی را نخواهم بخشید که با یک تفسیر عجیب در باره کاریکاتور گاندی که بزرگمهر کشیده بود، او را از حق خود دور کردند.

درخشش بزرگمهردر مجله چلچراغ بود. آنجا هم می‌خواستند اذیتش کنند. او تک رو است، و به درد بازی مشارکتی‌ها و دبیر تحریریه آنجا نمی‌خورد.
قبل از راه افتادن چلچراغ به از من خواستند که کاریکاتوریست‌شان شوم، من هم خیلی راحت نه گفتم! چون به عموزاده و خوشخو گفته بودم که حاضر نیستم با آبدزدک‌ها کار کنم!

چند ماهی گذشت، و چون کاری از بزرگمهر در جام جم چاپ شده بود، می‌خواستند زیرابش را بزنند.
باز هم به من زنگ زدند و من هم هر‌چه از دهانم در می‌آمد نثارشان کردم.

امروز خواندم که حسین‌پور قرار است انیمیشنی جدید بسازد! آنهم با صدای عادل فردوسی پور!
این مطلب را بخوانید تا گوشی دستتان بیاید.